Karburátor Motor Chladič Převodovka Podvozek Brzdy Benzínové čerpadlo Mazání Ekonoměr Zapalování Regulátor napětí Schemata el. zapojení 
  Technika   Hlavní stránka  

PŘEVODOVKA

Unikání oleje z převodovky
(Převzato ze Světa motorů č. 23/89)

  V letech 1984 a 1985 se do ČSSR dovezlo několik stovek automobilů Wartburg 353 v provedení kombi, které mají řadící páku umístěnou na podlaze karosérie. Jak ukazují zkušenosti z provozu těchto vozů, objevuje se u nich po ujetí cca 30 000 km závada, jinak u Wartburgů zcela neobvyklá. Touto závadou je unikání oleje z převodovky.
Příčinou této závady je již zmíněné řazení, které vzhledem k umístění řadící páky na podlaze vozu má vyvedeno ovládací pákoví dnem středního dílu převodovky. Aby nedocházelo k prolínání oleje, pojistil výrobce řadící tyč těsnícím hřídelovým kroužkem o rozměrech 12 x 22 x 7. A právě tento těsnící hřídelový kroužek se časem poškodí a z převodovky přes něj uniká olej.
Nemusíte shánět přímo tento kroužek do převodovky. Stejný těsnící kroužek je totiž montován i do tlumičů pérování pro vozy W 353. Z poškozeného tlumiče, který již není vhodný pro opravu a nebo renovaci a z kterého přitom nevytéká tlumičový olej, tj. těsnící kroužek není poškozen, jej můžeme bez obav vyjmout a následně použít právě v převodovce.
Jak ukazují naše bohaté klubové zkušenosti, lze tímto nenákladným a relativně jednoduchým způsobem odstranit nepříjemnou a relativně nebezpečnou závadu a zároveň tak chránit životní prostředí.
T. Jirásek

Pětistupňová převodovka
(Převzato ze stránky www.schreibfaulheit.de/wartburgtuning)

  Údajně je možné poměrně jednoduchým způsobem doplnit 5. převod do standartní skříně převodovky vozu W 353. Nákres najdete přímo na stránce www.jeklamix.de/wartburgtuning/getriebe.htm nebo i zde.




[ Na hlavní Wartburg-stránku ]